Ostatnia modyfikacja treści: Listopad 5, 2016 at 21:53 pm
Administratorzy: Przemysław Jędrusik [pjedrusik@sum.edu.pl]
Adres: https://serwisy.sum.edu.pl
Zgłoś problem: https://zgloszenia.sum.edu.pl

Informacje ogólne

Generator stron internetowych umożliwia każdej jednostce na stworzenie i samodzielne prowadzenie serwisu internetowego, który w wielu przypadkach już jest, a w niektórych dopiero będzie ich wizytówką. Posiadanie serwisu internetowego, zawierającego niezbędne dane dotyczące danej jednostki, jest w dzisiejszej dobie wszechobecnego Internetu istotnym czynnikiem podnoszącym atrakcyjność. Strona internetowa jest stworzona z zachowaniem wszelkich obecnych standardów tworzenia stron internetowych, zarówno jeżeli chodzi o ich wygląd, jak i o funkcjonalność.

Każdy serwis jest w pełni dostosowany do wyświetlania zarówno na komputerach jak i tabletach czy smartfonach. Wszystkie elementy strony są skalowane do odpowiedniej rozdzielczości urządzania na którym jest wyświetlany serwis.

Dodatkowo możliwa jest edycja słów kluczowych serwisu internetowego, a także zmiana znaczników serwisu, istotnych z punktu widzenia wyszukiwarek internetowych (google, bing). Znaczniki możemy również dodawać i edytować w poszczególnych artykułach serwisu.

Stworzony system szablonów opiera się głównie na przejrzystości i korelacją z kolorystyką Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Serwis zawiera stałe elementy jak logo SUM w nagłówku strony, jak również link do strony głównej Uczelnie w stopce. Wszelkie pozostałe elementy na stronie administrator serwisu może dowolnie edytować, pokazywać lub ukrywać.

Generator jako narzędzie jest stale dopasowywany do wymogów i potrzeb użytkowników (zgodnie z sugestiami). Dodawane są kolejne moduły systemu, najnowsze to intuicyjny generator galerii zdjęć z możliwością wyboru jej wyglądu, a także przejrzyste repozytorium plików.

Użytkownik przy założeniu serwisu może wybrać serwis w tradycyjnej formie strony głównej i menu kierującego do poszczególnych podstron tego serwisu. Może także wybrać serwis w postaci jednej strony internetowej z płynnym przewijaniem do poszczególnych sektorów strony.

Ważne funkcjonalności

  1. Nowoczesny wygląd.
  2. Dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach przenośnych.
  3. Samodzielne prowadzenie serwisu.
  4. Możliwość dodawania treści, zdjęć, dokumentów.
  5. Dodawanie i edycja podstron serwisu. Możliwość utworzenia dowolnej ilości podstron.
  6. Samodzielna edycja banera na stronie głównej serwisu.
  7. Samodzielna edycja menu strony internetowej.
  8. Proste i intuicyjne narzędzie do tworzenia galerii zdjęć.
  9. Przejrzyste repozytorium plików.
  10. Możliwość włączenia i ustalenia pozycji systemu newsów na stronie głównej serwisu.
  11. Możliwość wyświetlenia mapy dojazdowej z wykorzystaniem google-maps.
  12. Logowanie do panelu administracyjnego z wykorzystaniem parametrów logowania do poczty uczelnianej (ten sam login i hasło).
  13. Sortowanie menu, artykułów, newsów, banerów – dowolna zmiana kolejności.
  14. Licznik odwiedzin serwisu z uwzględnieniem adresów komputerów, z których strona była oglądana (dostępny dla administratora serwisu).
  15. Możliwość dodawania i edycji słów kluczowych oraz informacji znaczników meta dla strony, a także dla poszczególnych artykułów (SEO).
  16. Możliwość dodania autora artykułu.

Zasady nadawania uprawnień

  1. Wypełnienie formularza rejestracyjnego nowy serwis:
    http://serwisy.sum.edu.pl/wniosek/index.php
  2. Posiadanie uczelnianego adresu poczty elektronicznej umożliwia logowanie do panelu administracyjnego serwisu.
  3. Każdy administrator swojego serwisu może dodać kolejnych użytkowników uprawnionych do modyfikowania treści na stronach internetowych wchodzących w skład serwisu. Oczywiście niezbędne jest posiadanie uczelnianych adresów mailowych.

Przykładowe realizacje

http://kandydat.sum.edu.pl/

http://kandydat.sum.edu.pl/

http://jesien.pneumonologia.sum.edu.pl/

http://jesien.pneumonologia.sum.edu.pl/

http://odprzedszkoladoseniora.sum.edu.pl/

http://odprzedszkoladoseniora.sum.edu.pl/

http://profilaktykawmedycynie-2016.sum.edu.pl/

http://profilaktykawmedycynie-2016.sum.edu.pl/

http://dziendoktoranta.sum.edu.pl/

http://dziendoktoranta.sum.edu.pl/

http://medsrod.sum.edu.pl/

http://medsrod.sum.edu.pl/

Ponieważ nadal dodawane są nowe funkcjonalności systemu, dokumentacja jest w fazie przygotowywania. Przewidywany czas udostępnienia dokumentacji grudzień 2016 / styczeń 2017.

Pracując w systemach informatycznych lub korzystając z usług informatycznych należy bezwględnie przestrzegać następujących zasad:

  1. Dokonywać zmiany haseł dostępowych co 30 dni (o ile system sam tego nie wymusza)
  2. Używać hasel bezpiecznych tj. składających się z min. 8 znaków i zawierających małe i duże litery oraz cyfry i znaki specjalne
  3. Nie udostępniać swoich danych dostępowych osobom trzecim
  4. Nie przechowywać loginów i haseł w miejscach łatwo dostępnych
  5. Sporządzać kopie zapasowe swoich danych (o ile nie realizuje tego sam system)
  6. Nie otwierać podejrzanych załączników z poczty elektronicznej lub podejrzanych plików przekazywanych na nośnikach pamięci
  7. Nie otwierać stron internetowych, do których kierują załączniki z podejrzanych korespondencji mailowych