Ostatnia modyfikacja treści: Listopad 5, 2016 at 22:24 pm
Administratorzy: Krzysztof Lysik, Adam Osuchowski
Adres: https://poczta.sum.edu.pl
Zgłoś problem: https://zgloszenia.sum.edu.pl

Informacje ogólne

Elektroniczna poczta pracownicza to usługa dedykowana dla pracowników SUM. W ramach założonego konta pracownik otrzymuje adres e-mail w domenie sum.edu.pl. Możliwość założenie konta imiennego, funkcyjnego, jednostki lub konta na potrzeby konferencji.

Ważne funkcjonalności

  1. konto email w prestiżowej domenie sum.edu.pl
  2. możliwość konfiguracji poczty na urządzeniach mobilnych (imap,pop3)
  3. możliwość odbierania i wysyłania poczty przez stronę internetową SUM
  4. możliwość ustawienia autoodpowiedzi
  5. filtry antyspamowe
  6. w ramach konta dostęp do platformy elearningowej SUM
  7. w ramach konta dostęp do bezprzewodowego Internetu Eduroam
  8. w ramach konta dostęp do Systemu Zgłoszeniowego SUM
  9. możliwość zarządzania witryną internetową w ramach usługi Generator Stron Internetowych
  10. możliwość skorzystania z usługi Zdalna Praca
  11. możliwość skorzystania z oprogramowania Statistica
  12. możliwość skorzystania z usługi E-dysk

Zasady nadawania uprawnień

W celu założenie konta e-mail należy pobrać formularz rejestracyjny dostępny pod adresem:
http://sum.edu.pl/images/download/c3i/zal_4r_14711.pdf

Wypełniony formularz, podpisany przez użytkownika oraz kierownika jednostki, powinien być dostarczony do Centrum Informatyki i Informatyzacji (Rektorat). Po założeniu konta pracownik Centrum Informatyki skontaktuje się bezpośrednio z wnioskodawcą w celu przekazania hasła początkowego oraz konfiguracji programu pocztowego.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE  

Materiały szkoleniowe znajdują się na platformie elearningowej SUM. Aby uzyskać do nich dostęp należy:

  1. Utworzyć konto dostępowe w systemie elearningowym https://elearning.sum.edu.pl (zgodnie z instrukcją)
  2. Zalogować się do systemu elearningowego podając login i hasło wprowadzone przy zakładaniu konta
  3. Wybrać opcję „KLUCZ GRUPY” oznaczoną ikoną żółtego klucza i wpisać właściwy klucz dostępowy, zgodny z tematyką szkoleniową (dostępne klucze: aleph, edysk, testyelektroniczne, poczta, legitymacja, zdalnapraca, egeria)
  4. Przejść do katalogu szkoleń Centrum Informatyki
  5. Uruchomić materiał szkoleniowy odpowiadający wprowadzonemu kluczowi
  6. Po zakończeniu – należy wylogować się z systemu (ikona wylogowania dostępna jest u dołu lewej części strony)

Pracując w systemach informatycznych lub korzystając z usług informatycznych należy bezwględnie przestrzegać następujących zasad:

  1. Dokonywać zmiany haseł dostępowych co 30 dni (o ile system sam tego nie wymusza)
  2. Używać hasel bezpiecznych tj. składających się z min. 8 znaków i zawierających małe i duże litery oraz cyfry i znaki specjalne
  3. Nie udostępniać swoich danych dostępowych osobom trzecim
  4. Nie przechowywać loginów i haseł w miejscach łatwo dostępnych
  5. Sporządzać kopie zapasowe swoich danych (o ile nie realizuje tego sam system)
  6. Nie otwierać podejrzanych załączników z poczty elektronicznej lub podejrzanych plików przekazywanych na nośnikach pamięci
  7. Nie otwierać stron internetowych, do których kierują załączniki z podejrzanych korespondencji mailowych